SUD EST 1.6 – CRESTEREA COMPETITIVITATII MICROINTREPRINDERILOR
Data și ora de începere a depunerii de proiecte: 29 mai 2024, ora 10.00
Data și ora de închidere a depunerii de proiecte: 28 iunie 2024, ora 23:59
BENEFICIARI ELIGIBILI:
- Microîntreprinderi din mediul urban
- Asociatii si fundatii inregistrate in scop fiscal
FINANTARE NERAMBURSABILA:
- Minima 20.000 euro
- Maxim 200.000 euro
COFINANTARE:
- 10%
CRITERII DE ELIGIBILITATE:
- Societati non-agricole infiintate cel tarziu la 3.01.2023;
- Societati care au inregistrat profit din exploatare in în anul fiscal anterior (2023);
- Societati care au avut minim 1 angajat in în anul fiscal anterior (2023);
- Sediul social si locatia de implementare se afla in mediul urban, Sud-Est (Jud. Braila, Buzau, Constanta, Galati, si Vrancea), cu exceptia teritoriului acoperit de ITI Delta Dunarii;
- Societati care nu se afla in stare de faliment/insolventa sau fac obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciara;
- Societati care nu se încadrează în categoria întreprinderilor în dificultate;
- Societati care nu au avut activitatea suspendată temporar oricând în anul curent depunerii cererii de finanțare și în anul fiscal anterior;
- Societati care nu datorii la bugetul consolidat al statului si la bugetul local, in ultimul an calendaristic, si nu are fapte inscrise in cazierul fiscal.
CHELTUIELI ELIGIBILE:
- Cheltuieli pentru amenajarea terenului;
- Cheltuielile pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului (alimentare cu apa, canalizare, agent termic, energie electrica, telecomunicatii, etc.);
- Cheltuieli pentru proiectare si asistenta tehnica (doar pentru proiectele care vizeaza lucrari care se supun autorizarii) in limita a 7% din valoarea eligibila a investitiei de baza ( Studii, Documentatii-suport si cheltuieli pentru obtinerea de avize, acorduri si autorizatii, Expertizare tehnica, Certificarea performantei energetice si auditul energetic al cladirilor, Proiectare (tema de proiectare, studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate/ documentatie de avizare a lucrarilor de interventii si deviz general, documentatii tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/ acordurilor/ autorizatiilor, verificarea tehnica de calitate a proiectului tehnic si a detaliilor de executie, proiect tehnic si detalii de executie), Asistenta tehnic);
Cheltuieli pentru investitia de baza:
- Constructii si instalatii;
- Utilaje, echipamente tehnologice si functionale care necesita montaj;
- Utilaje, echipamente tehnologice si functionale care nu necesita montaj si echipamente de transport;
- Montaj utilaje, echipamente tehnologice si functionale;
- Dotari – Achizitionarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalatii de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotica;
- Dotari – instalatii/echipamente specifice in scopul obtinerii unei economii de energie, precum si sisteme care utilizeaza surse regenerabile (de ex: statii de incarcare, pompe de caldura, mini-eoliene, compresoare aer, panouri si/sau sisteme fotovoltaice, panouri solare);
- Cheltuieli cu active necorporale brevete, licente, marci comerciale, inclusiv elemente care conduc la digitalizare;
- Cheltuieli pentru organizarea de santier si conexe organizarii de santier;
- Cheltuieli diverse si neprevazute – in limita a 10% din valoarea eligibila a cheltuielilor pentru investitia de baza;
- Cheltuieli cu achizitionarea de instalatii/echipamente specifice economiei circulare;
- Cheltuieli pentru simbioza industriala;
- Cheltuieli pentru promovarea amprentei de mediu a produsului/ organizarea studiilor privind amprenta de carbon;
- Cheltuieli pentru sprijinirea designului produsului pentru durabilitate, reparabilitate, reutilizare, upgradabilitate si reciclare;
- Cheltuieli pentru activitati de marketing si internationalizare;
- Taxa pe valoare adaugata nedeductibila aferenta cheltuielilor eligibile, daca aceasta este nedecuctibila potrivit legii;
- Cheltuieli pentru cote: Cheltuieli aferente marjei de buget si pentru constituirea rezervei de implementare pentru ajustarea de pret pentru proiecte cu lucrari;
Costurile indirecte (maximum 5% la costurilor directe eligibile)
- Cheltuieli pentru consultanta si management de proiect;
- Cheltuielile pentru publicitate si informare;
- Cheltuielile cu activitatea de audit financiar extern.
Vrei sa afli mai multe? Da-ne un telefon sau
Lasa-ne un mesaj in formularul de contact!