PR BI P1/1.8/1/2024 – Apel dedicat sprijinului pentru creșterea durabilă și modernizarea tehnologică a microîntreprinderilor
GHID FINAL
Data și ora de începere a depunerii de proiecte: 27.01.2025 ora 12.00
Data și ora de închidere a depunerii de proiecte: 10.02.2025 ora 12:00.
BENEFICIARI ELIGIBILI:
- Microintreprinderile (până la 9 salariați și cifră de afaceri/ active totale de până la 2 milioane euro) cu sediul social/punct de lucru în regiunea București-Ilfov și locația de implementare a proiectului în mediul urban (Mun. Bucuresti, Bragadiru, Buftea, Chitila, Magurele, Otopeni, Pantelimon, Popesti – Leordeni, Voluntari).
FINANTARE NERAMBURSABILA:
- Minim 25.000 euro;
- Maxim 200.000 euro (90% finantare nerambursabila);
- Maxim 300.000 euro (80% finantare nerambursabila).
COFINANTARE:
- 10% din valoarea eligibilă pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este maximum 200.000 euro;
- 20% pentru proiectele a căror valoare nerambursabilă este cuprinsă între 200.001 și 300.000 de euro.
CRITERII DE ELIGIBILITATE:
- sunt microintreprinderi (maximum 9 salariati si cifra de afaceri/active totale de maximum 2.000.000 euro);
- locatia de implementare a proiectului este in mediul urban, (Mun. Bucuresti, Bragadiru, Buftea, Chitila, Magurele, Otopeni, Pantelimon, Popesti – Leordeni, Voluntari).
- nu au datorii la bugetul de stat/bugetele locale;
- nu au fapte inscrise in cazierul fiscal;
- nu au fost in dificultate in 2022 (pierdere/capitaluri proprii negative);
- au obtinut profit din exploatare in 2022;
- nu au avut activitatea suspendata in 2022 sau 2023;
- codul CAEN (eligibil) pentru care se solicita finantarea este autorizat la momentul depunerii;
- Perioada de implementare a activităților proiectului nu depăseste 12 luni (pentru proiectele de dotări) sau 24 luni (pentru proiectele cu construcții) și se încadrează în termenul de 31.12.2029.
CHELTUIELI ELIGIBILE:
- Cheltuieli cu amenajarea terenului;
- Cheltuieli cu amenajări pentru protecția mediului și aducerea la starea inițială;
- Cheltuieli pentru asigurarea utilităților necesare obiectivului de investiții;
- Cheltuieli pentru proiectare și asistență tehnică – în limita a 7% din valoarea costurilor directe eligibile ale proiectului;
- Cheltuieli cu studii (studii de teren, raport privind impactul asupra mediului, alte studii specifice);
- Cheltuieli cu documentații suport și cheltuieli pentru obținere avize, acorduri, autorizații;
- Cheltuieli cu expertizare tehnică;
- Cheltuieli pentru certificarea performanței energetice și auditul energetic al clădirilor;
- Cheltuieli cu proiectare;
- Cheltuieli cu organizarea procedurilor de achiziţie;
- Cheltuieli cu consultanță;
- Cheltuieli cu asistență tehnică.
Cheltuieli pentru investiția de bază (minim 50% din bugetul eligibil al proiectului):
- cheltuieli de construire/ extindere a spațiilor de producție de tip construcție industrială/ prestare de servicii ale întreprinderii;
- Cheltuieli cu montaj utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale;
- Cheltuieli cu utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale;
- cheltuieli cu achiziționarea de echipamente tehnologice, utilaje, instalații de lucru, mobilier, echipamente informatice, birotică;
- cheltuieli cu achiziționarea de instalații/ echipamente specifice în scopul obținerii unei economii de energie;
- Active necorporale.
Alte cheltuieli:
- Cheltuieli cu organizarea de șantier;
- Cheltuieli cu comisioane, cote, taxe (cota aferentă Inspectoratului de Stat în Construcţii, cota aferentă Casei Sociale a Constructorilor, taxe pentru acorduri, avize conforme și autorizația de construire/ desființare;
- Cheltuieli diverse și neprevăzute – sunt eligibile în limita a 10% din valoarea costurilor directe eligibile ale proiectului;
- Cheltuieli pentru informare și publicitate (in limita a 7.500 lei fără TVA pt proiecte cu constructii, respectiv 2.500 lei fără TVA pentru proiecte doar cu dotari);
- Cheltuieli pentru probe tehnologice și teste;
- Cheltuieli cu activități de certificare/ recertificare a produselor, serviciilor, proceselor;
- Cheltuieli cu activități de certificare/ recertificare a sistemelor de management;
- Cheltuieli cu activități de internaționalizare.
In situatia in care aceste programe prezinta interes pentru dumneavoastra, va rugam sa completati formularul de contact de mai jos, iar unul dintre consultantii nostri va lua legatura cu dumneavoastra in cel mai scurt timp posibil. Ne puteti contacta de asemenea la numarul de telefon 0799889608 sau la adresa de email office@chromagrup.ro.